Een andere opdracht van de opleiding bij de Emerald Foundation.
Schilder met de methode op “vochtig papier” het proces van zaad tot volwaardige plant/bloem.
Ik heb voor viooltjes gekozen, ik vind dat prachtige bloemetjes en, er is een en, ze zijn makkelijk zelf te kweken. Ik had ook goudsbloemen kunnen kiezen of slaapmutsjes, dat had allemaal goed te doen geweest voor de opdracht.
Het hele proces is geschilderd met kleurimpressies van de invloeden vanuit de kosmos en hoe het eruit ziet als het opbloeit en met uitdrukking van de natuurlijke aardse invloeden.
Het is geen één dag iets, dat duurt weken.
Om het proces een ietwat uit te leggen, hoe schilder ik, die zaadjes in de aarde, onder de grond, en hoe schilder ik over de etherische invloeden, die waren er en het moest worden gezien op de schilderingen.
Je maakt keuzes voor de diverse situaties in al de fases.
En het resulteerde in deze reeks.
En mede gevolg was dat ik mij verdiepte in de viooltjes zelf
en daar ook de nodige documentatie bij heb gezocht en er een “mooi”
verhaal bij heb geschreven voor de opdracht. Ik heb mij toen verdiept, door deze opdracht in wat is er NOG meer in een bloemetje, een plantje in al zijn kwaliteiten en bijzonderheden. Wat ik toen nog niet wist, maar …. Het resulteerde in een andere studie na deze fantastische studie bij Emerald, over fytotherapie en ik heb het ervaren als een wonderbaarlijke opvolging van al daarvoor.
Voordat ik deze opdracht had gekregen en voor viooltjes had gekozen, ik heb ook altijd viooltjes gedroogd om te verwerken in of bij, een gedichtje, een droogbloemwerkje of een ander kunstwerkje.
Materiaal: papier voor nat-in-nat schilderwerk en waterverf voor artiesten
Afmeting: (allemaal hetzelfde) 30×25 cm